Thomas Medal award (IIW) voor Vincent van der Mee

28 jul 2020

Tijdens de 73e editie van de jaarlijkse vergadering van het International Institute of Welding (IIW), die onlangs online werd gehouden, was er een eerbetoon aan de winnaars van de prestigieuze IIW Awards van 2020 die hun belangrijke bijdrage erkent aan de lasindustrie over de gehele wereld.

De IIW Awards erkennen een breed scala aan prestaties, zoals uitmuntende technische prestaties en bijdragen aan IIW werkgroepen, roemruchte carrières in de industrie of de academische wereld, die bijdragen aan wereldwijde vooruitgang en verdienstelijke service aan het IIW.

Dit jaar, onder de winnaars, Vincent van der Mee, werkzaam bij Lincoln Smitweld B.V. te Nijmegen. Vincent is Directeur Consumables Research Development & Industrialisatie van de EMEAR International Welding en door de IIW bekroond met de Thomas Medal, gesponsord door de American Welding Society.

Vincent studeerde af in analytische chemie en is al bijna 45 jaar actief in de lasindustrie, gericht op ontwikkeling en toepassing van lastoevoegmaterialen. Hij heeft verschillende patenten gerelateerd aan lasmaterialen.

Hij is al meer dan 20 jaar onafgebroken deelnemer aan IIW C-II “Booglassen en toevoegmaterialen", C-IX "Gedrag van metalen onderworpen aan lassen" en C-VIII "Gezondheid, veiligheid en milieu".

Van 2003-2012 was hij voorzitter van IIW C-II, gericht op de ontwikkeling van internationale standaarden. Hij is corresponderend adviseur van AWS A5C en A5T en Nederlandse afgevaardigde voor ISO-TC44-SC3 en CEN-TC121-WG3. Hij is actief betrokken in lastoevoegmaterialen van de Technische Commissie van de European Welding Association, en fungeert als contactpersoon tussen EWA-TCC en IIW C-VIII.

Daarnaast neemt hij deel aan Europese onderzoeksprojecten, waarbij hij ernaar streeft de Europese fabrikanten van lastoevoegmaterialen binnen de EWA op één lijn te brengen voor een uniforme kijk op Europese richtlijnen, normen en industrie.

We feliciteren Vincent van harte met zijn geweldige prestatie.

IIW - Booklet of awards 2020.pdfwww.iiwelding.org